Update

4 tipuri de lucrători și cum să-i gestionezi pe fiecare dintre ei

overhead view on young business people around wooden desk

Înainte de a adăuga un nou membru al echipei, trebuie să-ți cunoști alternativele pentru recrutarea diverșilor angajați. Aflați diferențele esențiale dintre angajarea sezonieră, temporară, cu normă întreagă și cu normă parțială.

A ține pasul cu numeroasele tipuri de angajați este o provocare. Acest ghid despre diferite tipuri de angajați și tehnici eficiente de management a fost creat. Aici, veți descoperi o explicație a mai multor tipuri de angajați și sfaturi despre gestionarea eficientă a fiecărui grup.

Utilizarea acestor sugestii și bune practici vă va oferi instrumentele de care aveți nevoie pentru a vă simți confortabil gestionând membrii personalului într-o manieră personalizată, asigurând conexiuni sănătoase și promovând un nivel remarcabil de productivitate în întreaga companie.

La obiect: ce este exact un angajat?

Un angajat este o persoană care a fost angajată de o persoană sau de o companie pentru a lucra pentru acea persoană sau companie. Angajatorul este denumit această persoană sau afacere.

Criteriile suplimentare pentru angajare includ:

  • Persoana fizică este plătită de companie și se află pe statul de plată.
  • Aceștia sunt calificați pentru beneficiile și stimulentele angajatorului.
  • Legea protejează drepturile persoanei la plată și la angajare.
  • A fost semnat un Contract de Angajare cu informații despre obligațiile de muncă ale persoanei, compensații și alte aspecte.

Tipuri de muncitori:

Următoarele sunt câteva dintre cele mai tipice clasificări ale angajaților:

  1. Muncitori cu normă întreagă
  2. Muncitori cu fracțiune de normă
  3. Muncitori sezonieri
  4. Angajați temporari

1. Personal cu normă întreagă

Angajații cu normă întreagă lucrează adesea în medie 40 de ore pe săptămână și au dreptul la zile de sănătate, stomatologie, concediu plătit și zile de concediu. Angajatorul furnizează de obicei un contract de muncă care detaliază îndatoririle angajatului, domeniul de aplicare al serviciilor acestuia (ore și zile de muncă), beneficiile oferite, rezilierea, cerințele de notificare și legea aplicabilă.

Cele mai bune metode de gestionare a personalului cu normă întreagă sunt:

Edificați o conexiune

Este esențial să stabiliți imediat un raport cu personalul cu normă întreagă. Faceți un efort suplimentar pentru a stimula încrederea și pentru a vă asigura că angajații dvs. se simt în largul lor cu rolurile, împrejurimile și echipa. O metodă fantastică de a prezenta noul personal în echipă și de a-i cunoaște personal este prin activități de team-building.

Află ce contează cel mai mult pentru ei.

Puteți încerca să îndepliniți cerințele angajaților dvs. dacă vă puteți da seama ce contează cel mai mult pentru ei. Kim Scott susține în cartea sa Radical Candor că discuțiile despre carieră pot ajuta managerii să înțeleagă mai bine obiectivele și motivele subordonaților lor directe sau ceea ce contează cel mai mult pentru ei. Puteți avea aceste subiecte legate de carieră în întâlnirile personale obișnuite sau în timpul sesiunilor speciale de șase luni.

Puneți organizarea pe primul loc.

Gestionarea efectivă a mai multor angajați cu normă întreagă necesită organizare și management al timpului. Stabiliți un program regulat de întâlniri care să avantajeze echipa dvs. și să îi țină pe toți pe aceeași pagină. Vă sfătuim să organizați întâlniri săptămânale ale echipei și întâlniri unu-la-unu cu fiecare subordonat. Setați un bun exemplu pentru subordonații dvs. directe, demonstrând cum vă gestionați obligațiile și cum lucrați pentru a obține succesul.

Eliberați-vă așteptările și obiectivele

Este esențial să stabiliți obiective și scopuri specifice pentru personalul cu normă întreagă. Planurile ar trebui să fie scrise în instrumentul dvs. de întâlnire unu-la-unu, care este chiar mai critic decât stabilirea lor.

Păstrați o minte deschisă în privința criticilor pe tot parcursul anului.

Gândiți-vă la creșterea frecvenței și a caracterului informal al feedback-ului dintre dvs. și personalul dvs. Majoritatea companiilor permit doar analize anuale, dar angajaților cu normă întreagă ar trebui să li se permită să ofere și să primească feedback pe tot parcursul anului.

2. lucrătorii cu fracțiune de normă

Lucrătorii cu normă parțială pot să nu primească același salariu ca lucrătorii cu normă întreagă și pot lucra în mai puține ore decât trebuie să aibă cei 40 de lucrători cu normă întreagă. În conformitate cu Indeed

Orientări pentru gestionarea lucrătorilor cu fracțiune de normă:

Gândiți-vă la dorința lor de flexibilitate

Dacă angajatul tău caută un loc de muncă cu fracțiune de normă, probabil că are nevoie de flexibilitate sau de un echilibru între viața profesională și viața privată. Următoarele sunt câteva indicații de la Flexjobs despre gestionarea lucrătorilor cu fracțiune de normă:

Oferiți instrumentele și resursele necesare.

Indiferent de tipul de persoană pe care o conduceți, ar trebui să vă asigurați întotdeauna că se simt calificată pentru a-și îndeplini sarcinile. Același lucru este valabil și pentru a oferi personalului dumneavoastră cu normă parțială tot ceea ce este necesar pentru a finaliza sarcina. Includerea instrumentelor și resurselor utilizate în mod regulat în procedura de înscriere ca document la care se poate face referire frecvent este o idee grozavă. Acest document poate fi un document Google utilizat pentru colaborare în timpul întâlnirilor, cum ar fi Fellow. În orice caz, lucrătorul dumneavoastră cu normă parțială va avea acces la resurse ori de câte ori sunt necesare.

Păstrați liniile de comunicare deschise.

Programele angajaților tăi cu normă parțială și ale tale probabil sunt destul de diferite. Prin urmare, este esențial să mențineți o comunicare continuă cu ei. Putem comunica unul cu celălalt printr-o mare varietate de canale datorită tehnologiei, inclusiv e-mail, mesagerie instantanee, apeluri telefonice, apeluri video și multe altele. Descoperiți strategia care funcționează cel mai bine pentru dvs. și pentru lucrătorul dvs. cu normă parțială și nu uitați să-i spuneți că sunteți întotdeauna disponibil dacă au întrebări, nelămuriri, actualizări sau doresc să ia legătura.

Oferiți posibilități de creștere

Dezvoltarea profesională a angajaților tăi cu normă parțială nu ar trebui sacrificată doar pentru că aceștia nu sunt prezenți la birou la fel de des ca alți membri ai personalului. Angajații care au primit o anumită pregătire vor fi mai capabili să își îndeplinească sarcinile, sporindu-și valoarea pentru echipa ta. Exercițiile fizice nu numai că vor îmbunătăți competențele personalului dumneavoastră cu normă parțială, ci le va transmite și angajamentul dumneavoastră față de creșterea lor.

Aduceți-le la întâlniri regulate.

Ca lider, ești deja conștient de cât de crucială este comunicarea. Cu cât mai des, cu atât mai bine. Pentru a încuraja liniile de comunicare deschise și pentru a întări legăturile membrilor echipei, nu există niciun motiv pentru care personalul dumneavoastră cu normă parțială nu poate participa la întâlnirile dumneavoastră regulate.

Nu limitați angajații cu normă parțială la anumite ocupații.

Presupunem frecvent că angajarea cu fracțiune de normă este la un nivel de muncă mai mic, mai puțin prestigios. Este timpul să punem capăt acestui stigmat și să folosim mulți lucrători cu fracțiune de normă înalt calificați, fără a-i limita la locuri de muncă cu cerințe mai scăzute.

3. Personal sezonier

În funcție de cerințele unei companii, angajații sezonieri sunt oameni care sunt angajați pentru o perioadă de timp. În mod obișnuit, aceștia ajută la cererea de muncă de vârf sau la munca sezonieră în anumite perioade ale anului.

Orientări pentru gestionarea lucrătorilor sezonieri:

Începeți angajarea din timp

Începeți competiția pentru a angaja talentul de top! Iată câteva fapte uimitoare din Quickbooks despre când să începeți angajarea lucrătorilor sezonieri:

Vă rugăm să le acordați același respect ca personalul cu normă întreagă.

Lucrătorii sezonieri ar trebui tratați la fel ca ceilalți membri ai echipei, deoarece ei încă fac parte din ea. Făcându-i pe lucrătorii sezonieri să se simtă bineveniți și ca membri vitali ai companiei, îi va inspira să-și mențină standardele de performanță la un nivel înalt.

Nu-ți neglija antrenamentul.

Formarea lucrătorilor sezonieri este la fel de crucială ca și formarea altor lucrători. Dacă sunteți mulțumit de performanța lor, probabil că vă veți gândi să reveniți în sezonul următor, oferindu-vă pe cineva familiarizat cu procesul.

Faceți clar așteptările.

Eficacitatea acestei relații angajat-angajator depinde de o înțelegere clară a așteptărilor tale pentru sezon. Aveți grijă să anunțați oamenii dacă există șanse de prelungire după „sezon” sau dacă treaba se va termina. Pentru a evita orice neînțelegeri chiar înainte de a începe perioada de lucru, expuneți-vă clar așteptările.

4. Muncitori contractuali

Pentru o anumită perioadă, cum ar fi șase luni, personalul temporar este de obicei angajat temporar. Ei pot fi, de asemenea, angajați să lucreze doar la un anumit proiect, părăsind organizația după ce acesta este terminat.

Cele mai bune practici pentru gestionarea lucrătorilor contractuali:

Pregătește-i pentru succes.

Am stabilit deja că orice tip de angajat are nevoie de pregătire. Masis Staffing sugerează o mișcare condensată pentru a vă ajusta abordarea în mod specific la angajatul temporar pe care îl lucrați într-un articol despre cum să fiți șef pe termen scurt:

Oferiți și solicitați feedback.

Ca orice manager bun, fiecare angajat bun caută în mod constant modalități de a se îmbunătăți. Oferiți-le angajaților tăi temporari feedback care îi va ajuta să câștige experiență și, dacă se dorește, chiar îi poate ajuta să obțină un post cu normă întreagă. De asemenea, folosiți această șansă pentru a obține părerile lor despre cum puteți continua să conduceți cu succes.

Încearcă să iei ce poți de la ei.

Este posibil ca lucrătorii temporari să aibă câteva păreri perspicace despre modul în care se desfășoară lucrurile, deoarece deseori sunt recrutați doar pentru un anumit timp. Folosiți această oportunitate pentru a obține informații noi și orice informații pe care le poate avea lucrătorul dvs. temporar. Ai putea învăța din asta ceva ce altfel nu ai avea.

Related posts
Update

Ce este munca independentă? Ce este?

Dacă îți dorești independența sau ai un obiectiv de carieră care include munca într-un…
Read more
Update

11 Flexibilitate la locul de muncă Locuri de muncă online

Înrudit: Nu este necesară experiența pentru aceste zece locuri de muncă la distanță pe care le…
Read more
Update

Muncă pe cont propriu și angajare: diferențe

Prima ta alegere atunci când cauți un loc de muncă este deseori dacă lucrezi pentru tine sau…
Read more